Thursday, September 17, 2009

Laki-laki Tidak Boleh Nangis?

Lirik Lagu Superman

Perhatikan lirik lagu ini, adakah lelaki tidak boleh menangis? (lihat 0:26) dan adakah air mata tanda kelemahan? (lihat 1:13).



Aku Bukanlah Superman
aku Juga Bisa Nangis
Jika Kekasih Hatiku
Pergi Meninggalkan Aku

Ayahku Selalu Berkata Padaku
Laki-laki Tak Boleh Nangis
Harus Slalu Kuat
Harus Slalu Tangguh
Harus Bisa Jadi Tahan Banting

Tapi Ternyata Sakitnya Cinta
Buat aku Menangis

Repeat Reff The Lucky Laki

Ayahku Selalu Memarahi Aku
Jika Jatuh Air Mataku
Kata Ayah Slalu Air Mata Itu
Adalah Tanda Kelemahan

Tapi Ternyata Air Mataku
Ternyata Jatuh Juga

Repeat Reff The Lucky Laki

Ayahku Tersayang Maafkanlah Aku
Jika aku Masih Menangis
Masih Belum Bisa Menjadi Seperti
Apa Yang Ayah Selalu Mau

Kita Berjanji Untuk Tidak Lagi
Menangis Karena Cinta

Repeat Reff The Lucky Laki 3x

3 comments:

a125105 said...

salam..saya sangat suka lagu ni..walaubagaimanapun, apa yg saya dapat fahami daripada lirik lagu tersebut..lelaki juga akan mengalami emosi sedih dan akhirnya akan menangis..tetapi, lelaki tidak mudah untuk menangis berbanding wanita.
a124105

Huda a.r said...

Assalamualaikum...
bagi saya pula..lagu yang dr. paparkan dalam blog kali ini mempamerkan emosi sebenar bagi seseorang yang bergelar lelaki..
walaupun lirik lagu ini..nampak agak simple,tetapi mudah untuk difahami..
hakikatnya,lelaki juga punyai emosi sedih..kerana mereka mampu menyelami keadaan sebenar yang dihadapi....

Huda a.r said...
This comment has been removed by the author.